دیاگ موتور سیکلت نگار خودرو
دیاگ موتور سیکلت نگار خودرو

 

 

 

 

 

 

 

 

شما به عنوان یک تعمیرکار حرفه‌ای و با سابقه حتما دغدغه‌های زیادی در انجام کارتون دارید. به عنوان مثال: چطور میشه سریع و در عین حال با دقت بالا و به صورت حرفه‌ای موتور سیکلت رو تعمیر کنید؟ چطور میشه زمان تعمیر رو کاهش بدید؟ و یا اینکه چه ابزارهایی میتونه کار شما رو آسون‌تر کنه و به شما اجازه بده در وقتتون صرفه‌جویی کنید؟ خبر خوب اینه که ما میتونیم به این سوال‌ها جواب بدیم.

تو دنیای مدرن امروز دیگه لازم نیست مثل گذشته قطعات مختلف رو از هم باز کنیم و از هر کدوم اون‌ها تست بگیریم تا بفهمیم ایراد کار از کجاست. دیگه میشه خیلی راحت و با استفاده از یه دستگاه دیاگ به ایرادات اون پی ببریم و خطاهایی که شناسایی شدند رو در لحظه رفع کنیم. اما میشه از این دیاگ برای همه‌ی‌ موتور سیکلت‌ها استفاده کرد؟ جواب اینه که بله میشه. الان دیگه میتونید با فقط یه دیاگ و برنامه نرم‌افزاری به راحتی موتورسیکلت‌های برندهای مختلف داخلی و خارجی رو عیب‌یابی و تیونینگ کنید.

دیاگ چیست؟

کلمه دیاگ مخفف شده‌ی دایاگنوستیک به معنای تشخیص هست. دیاگ یه دستگاه عیب‌یابیه که با اتصال به کامپیوتر موتورسیکلت، عملکرد قسمت‌های مختلف رو بررسی میکنه. با استفاده از دستگاه دیاگ به راحتی میشه ایرادات سنسورها و قطعات رو شناسایی کرد. و هر ایرادی که با استفاده از نرم‌افزار قابل حل هست رو رفع کنید.

در حال حاضر شرکت نگار خودرو، دو دستگاه دیاگ پیشرفته رو عرضه میکنه. دیاگ‌های نسل یک پلاس و نسل دو نگار خودرو پرتابل هستند؛ به این معنی که به آسونی میتونید اون‌ها رو حمل کنید و نیازی به اتصال همزمان به کامپیوتر ندارند. همچنین رابط کاربری آسان این دستگاه به شما اجازه میده که با طی یک فرایند ساده به انجام عملیات مورد نظرتون بپردازید.

 

دیاگ موتور سیکلت:

موتور سیکلت‌های امروزی همگی مجهز به ایسیو هستند. ایسیو به عنوان مغز موتور سیکلت، همه‌ی قطعات و سنسورها رو کنترل و اطلاعات اون‌ها رو در خودش ذخیره میکنه. بنابراین؛ تعمیرکاران با استفاده از دیاگ موتور سیکلت وجود داره رو دریافت و ایرادات رو رفع کنند. برای دیاگ زدن در موتور سیکلت باید اول از همه به ایسیو یا همون کامپیوتر موتور سیکلت متصل بشید. برای این کار شما فقط به یه کابل اوبیدی احتیاج دارین که رابط اون به صورت استاندارد در همه‌ی موتورسیکلت‌های داخلی و خارجی تعبیه شده است.

معمولا رابط اوبیدی در موتورسیکلت‌ها در کنار انجین یا کابین داخلی قرار داره. فراموش نکنید که ممکنه در بعضی از موتور سیکلت‌ها درگاه رابط اوبیدی در قسمت دیگه‌ای تعبیه شده باشه. پس به نوع موتور سیکلتی که میخواید تعمیر کنید توجه کنید. بعد از اتصال دیاگ موتور سیکلت به ایسیو؛ شما به راحتی میتونید مشکلاتی که وجود داره رو شناسایی کنید.

 

ویژگی‌های دیاگ موتور سیکلت:

دستگاه دیاگ خطاهای سنسور و قطعات رو به صورت کدهای خطا نمایش میدن. برای اینکه بدونیم ایرادات از کجاست لازمه که معنای هر کدوم از کدهای خطا رو بدونید. اما اگر معنی کدهای خطا رو متوجه نمیشید جای نگرانی وجود نداره. میتونید برای راحت‌تر شدن کارتون از برنامه‌ی خواندن کدهای خطا دردیاگ موتور سیکلت استفاده کنید.

از ویژگی‌های خاص دیاگ موتور سیکلت نگار خودرو اینه که تعداد زیادی از برندهای داخلی و خارجی رو در خودش جای داده. همینطور از ایسیوهای مختلفی پشتیبانی میکنه که میتونید لیست اون‌ها رو در ادامه مشاهده کنید:

لیست نرم افزارهای موتور سیکلت

اگر بخوایم به مزیت‌های دیگه‌ای از دستگاه دیاگ موتور سیکلت نگار خودرو اشاره کنیم میتونیم موارد زیر رو اسم ببریم: کاهش زمان تعمیرات، امکان تنظیم پارامترهایی همانند دور موتور، دمای آب رادیاتور، سنسور اکسیژن و ...، افزایش دقت در تعمیرات، سرعت عمل زیاد و صرفه‌جویی در وقت، فراهم بودن امکان آپدیت محصول (دیاگ نسل یک پلاس آپدیت آفلاین و دیاگ نسل دو به صورت آنلاین)، دارای پشتیبانی خدمات پس از فروش، روند عیبیابی ساده و کم هزینه، کاربری آسان، گارانتی، کاهش هزینه تعمیر و ...

چطور میتونم دیاگ موتور سیکلت رو تهیه کنم؟

اگر علاقه دارید که با استفاده از دیاگ موتور سیکلت نگار خودرو کارتون رو آسون کنید و به ابزار و برنامه‌های پیشرفته به صورت حرفه‌ای به تعمیر موتورسیکلت بپردازید. میتونید برای تهیه‌ی دیاگ و بسته‌های نرم‌افزاری، فرمی که در این صفحه قرار داره رو تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


انتشار: 1403/02/09
بازدید: 97
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.