سریع ترین خودروهای جهان
سریع ترین خودروهای جهان

 

 

 

 

 

 

سریع ترین خودروهای جهان

صنعت خودروسازی تبدیل به یک رقابت استقامتی شده است. رقابتی سرشار از هیجان تماشاچی،آدرنالین و لذت تجربه ی سرعت.

حقیقیت این است که انها روز به روز سریعتر میشوند. در سال 2021 خودروها سبک تر،زیباتر و قدرتمندتر از هرزمان دیگری شده اند. دیگر زمان فخرفروشی برای سرعت 300 مایل بر ساعت یا 480 کیلومتر بر ساعت که روزگاری آستانه ی طلایی سرعت بود گذشته است.امسال سوپرخودروهایی داریم که با حرکت خود هنر می آفرینند. لیست امسال رقابتی تر از قبل شده و ما با معرفی 7 مورد از سریعترین خودروهای روز دنیا در خدمتتون هستیم

بعضی از نامهای لیست آشنا به نظر میرسند، زمانی عنوان دار سریعترین یا گرانترین خودروی دنیا بوده اند.و بعضی از آنهاکاملا جدید هستند اما ارزش بخاطر سپردن را دارند.

بخصوص خودروی  Devel Sixteenباید توجه شما را جلب کند. این دومین سالی است که این خودروی زیبا عنوان سریعترین خودروی سال را از آن خود میکند. خودرو دائما در حال پیشرفت است اما در حال حاضرهم ادعای سرعتی بالاتر از 347 مایل بر ساعت میکند.

 

7. Hennessey Venom GT: 270 mph (434 km/h)

 

در روز ولنتاین سال 2014،تولید کننده امریکایی جان هنسی از کمپانی Hennessey Performance اعلام کرد که دشمنی و رقابت دیرینه او با کمپانی بوگاتی به پایان رسیده است و خودروی Venom GT او تصاحب کننده عنوان سریعترین خودروی دنیا خواهد بود و بعد از سالها رقابت بر روی باند فرودگاه کندی ناسا این خودرو سریعترین خودروی روز دنیا لقب گرفت.

طراحی و تولید خودرو دوسال تمام زمان برد و 29 عدد از این خودرو تولید شده و با برچسب قیمتی 1.2 میلیون دلار در اختیار افرادی قرار گرفت که توانایی خرید این خودرو را داشتند

سوپرخودروی سریع هنسی با قوس های سینوسی زیبا و بدنه ی سبک دارای یک شاسی فوق سبک کربن-فیبر بوده و در زمان حرکت مانند یک پلنگ درهرثانیه به جلو می جهد. (طراح خودرو اعلام کرده بود که برای این  خودرو از جهش های پلنگ سیاه الهام گرفته است).

هنسی ونوم در روز ثبت رکوردش در فرودگاه سرعت 270 مایل بر ساعت (434 کیلومتر بر ساعت) را ثبت کرد و شتاب 0-100 درحدود 3.05 را از خود بروز داد.

6. Bugatti Chiron Super Sport 300+: 304 mph (483 km/h)

بوگاتی شیرون شاید مشهورترین خودروی لیست باشد و بسیاری از مردم همچنان این خودرو را سریعترین خودروی دنیا میدانند.

بوگاتی طی سالها برند خود را بعنوان یک برند تولید کننده سوپرخودروهای لاکچری معرفی کرده است.کمپانی با اپدیت موتورهای چهارتوربو شارژ خود انگار جذابیت را به زیبایی افزوده است و نتیجه ی کار؟ دو خودرو از لیست 7 خودروی سریع دنیا متعلق به بوگاتی است.

بوگاتی شیرون اگرچه دیگر سریعترین خودروی دنیا نیست اما همچنان شهرت سریعترین خودروی دنیا را دارد.این خودرو اولین خودرویی بود که از مقاومت طلایی 300 مایل بر ساعت(483 کیلومتر بر ساعت) گذشت و مانند شخصی که اولین بار 100 متر را زیر 10 ثانیه دوید به همه ی دنیا نشان داد که حد ومرزی وجود ندارد.

این خودرو همچنان تعادل بی نظیری از فرم و توانمندی،ایرودینامیک و زیبایی شناسی به نمایش میگذارد و با شتاب 0-100 در حدود 2.4 ثانیه پکیج کاملی را در اختیار شما قرار میدهد.

5. Hennessey Venom F5: 310 mph (484 km/h)

ونوم در لغت کینه هم معنی میشود.مانند ذهنیتی که صاحب امتیاز کمپانی در قبال بوگاتی داشت. مدل F5 از هنسی ونوم که پسوند F5 را از طوفانی بسیار سهمگین و پرسرعت به همین نام گرفته است رتبه 5 را نیز دارد. زیر کاپوت هنسی F5 یک موتور امریکایی دو توربوشارژ قرار دارد. نتیجه ی کار؟ 2000 اسب بخار قدرت!

این موتور دقیقا همان چیزی را به F5 میدهد که برای رسیدن به سرعت 484 کیلومتر بر ساعت نیازدارد! اگر شگفت زده نشدید شتاب 0-100 خودرو حتما شمارا به تعجب وا میدارد. رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت زیر 2 ثانیه... شگفت انگیز است

 

هنسی F5 تمامی رکورد هایی که برادر بزرگترش ونوم GT شکسته بود را به نام خود کرد.این خودرو از نظر استایل و زیبایی هم نسبت به مدل قبلی تقویت شده است.

تنها 24 عدد از این خودرو تولید شده است و برچسب قیمتی 1.6 میلیون دلاری دارد. باکس کربن-فیبر زرد رنگ گرانی که شبیه یک شاهکار است.

4. Bugatti Bolide: 310+ mph  (484+ km/h) - تخمینی

 

فکر میکینید بوگاتی قافیه را به هنسی خواهد باخت؟ این رقابت تا ابد ادامه دارد.

بعد از موفقیت های شیرون سوپراسپرت بوگاتی مجددا به سراغ تخته رسم خود رفت و با یک طرح خلاقانه بوگاتی بولید (در زبان ایتالیایی به معنای گلوله آتشین) را معرفی کرد.

کلمه ی بی نقص اگر چهارچرخ داشت بوگاتی بولید نامیده میشد.

بوگاتی بولید یک سوپرخودروی سبک وزن است که تمامی استاندارد های بوگاتی را از نظر زیبایی دارد با همان موتور سفارشی خط تولید کایرون اما با توربو ها و تقویت کننده های بیشتر. بولید نشان دهنده این است که یک موتور W16 چه توانایی هایی دارد.

همچنین بسیار سبک و دوستدار محیط زیست و کوچک است.بولید فقط 100 سانتی متر از زمین فاصله دارد و مدعی سرعت 498 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0-100 2.17 ثانیه است.

3. Koenigsegg Jesko Absolut: 330 mph (531 km/h) – تخمینی

تا به اینجای کار رقابت را بین دو کمپانی بزرگ بوگاتی وهنسی دیدیم. هردوی این خودروسازها خودروهای فوق العاده پرقدرتی تولید میکنند اما این به این معنی نیست که بی رقیبند.

کمپانی سوئدی کونیکزگ با معرفی مدل Jesko Absolut  استاندارد ها را جابجا کرد.

کمپانی با بهینه سازی و اپدیت موتور مدل پرطرفدار قبلی خود به نام Agera RS به این خودرو رسید.انها تایم وهزینه زیادی صرف فرمان پذیری خودرو کردند و این خودرو را سبک تر و ایرودینامیک تر طراحی کردند تا بهینه سازی شود.

اگرچه این خودرو فقط در سرعت خلاصه نمیشود و مخلوطی ازلذت،محافظت از محیط زیست و سرگرمی را شامل میشود

سرعت نهایی جسکو ابسولوت به 531 کیلومتر بر ساعت میرسد. شرکت سازنده اطلاعاتی راجع به شتاب خودرو منتشر نکرده است اما حتما با چنین سرعتی شتاب 0-100 خودرو هم خیره کننده خواهد بود.

2. SSC Tuatara: 331 mph (533 km/h)

میدانید چه سرعتی از 330 مایل بر سرعت بیشتر است؟ جواب ساده است: 331 مایل بر ساعت .

Tuatara  با یک مایل بر ساعت بیشتر رتبه دوم را از جسکو گرفته است. کمپانی SSC واقع در امریکای شمالی یکی از خلاقانه ترین و نوآورانه ترین خودروهای دنیا را ساخنه است. کمپانی Shelby SuperCars  تایید کرده است که این خودرو در اطراف نوادا سرعت 530 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است.

ازبدشانسی عاشقان این خودرو به علت استفاده از دوربین به جای آینه درون خودرو مجوز رفت و آمد در جاده های رسمی را ندارد.

با 1750 اسب بخارقدرت و موتوردوگانه توربو V8 و برچسب قیمت 1.9 میلیون دلاری شاید توآتارا نیازی به تست سرعت برای اثبات توانایی خود ندارد. این خودرو شتاب 0-100 در حدود2.5 ثانیه را به ثبت رسانده است.

1. Devel Sixteen: 347 mph (550km/h)*

 

و در نهایت به قهرمانی میرسیم که البته هنوز به صورت رسمی رکوردهایش را ثبت نکرده است.

انتظار داشتید سریع ترین خودروی جهان در ایتالیا،آلمان یا امریکا تولید شده باشد؟

DEVEL 16 محصول شرکت Devel motors  در امارات متحده عربی و با کمک مهندسان ایتالیایی و فرانسوی تولید شده است تا تمامی رکوردهای موجود در دنیا را بزند. هنوز بصورت رسمی سرعت این خودرو تایید نشده است اما در تست های غیررسمی سرعت 550 کیلومتر بر ساعت برای این خودرو به ثبت رسیده است. باورکردنی نیست!

اولین رونمایی از این خودرو سالها پیش انجام شد و جامعه اتومبیلرانی دنیا را به زمزمه وا داشت. بصورت رازآلودی در حین این دوره طولانی تولید،قدرت خودرو 5007 اسب بخار اعلام شده است. موتور چهارتوربو 12.3 لیتری V16 نصب شده روی خودرو توانایی انجام هرکاری را دارد. بدون شک در سال 2021 خودرویی که باید از آن چشم برنداشت همین خودروست.


انتشار: 1400/07/27
بازدید: 966
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.