با کیفیت ترین خودروی چینی
با کیفیت ترین خودروی چینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با کیفیت ترین خودروی چینی

درسال 2020 و در اوج دوران بیکاری کرونا تعداد 77 میلیون خودرو در دنیا تولید شد. این رقم معادل تولید حدود 210000 خودرو در روز و حدود 145 خودرو در دقیقه هست. آمار خیره کننده است. درسته؟

چین بعنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان سالانه بیش از 25 میلیون خودرو وارد بازارهای مصرف خودرو در جهان میکند. صنعت خودروسازی چین از حیث تعداد خودروهای تولید شده، از مجموع امریکا و ژاپن که در رده های بعدی قرار دارند خودروی بیشتری تولید میکند. طبق یک بررسی از هر 4 خودروی موجود در جاده های بریتانیا یک خودرو چینی است که عدد بسیار بالایی محسوب میشود.

به همین دلیل بحث کیفیت خودروهای چینی همواره یکی از بحث های مهم و داغ، نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیاست.

ورود خودروهای چینی به بازار های ایران از اوایل دهه هشتاد آغاز شدو علی رغم شروع نسبتا ضعیف به سرعت در ایران پیشرفت کرد و پرطرفدار شد.

از دلایل پرطرفدار بودن خودروهای چینی در ایران میتوان به طراحی جذاب و به روز بدنه و کابین، امکانات رفاهی خوب، خدمات پس از فروش مناسب و بازار خرید و فروش پررونق اشاره کرد.

یکی دیگر از نقاط قوت این خودروسازها،همکاری گسترده با برندهای اروپایی و پشتوانه اعتبار و برند آنهاست که موجب میشود قابل اعتماد تر به نظر برسند.

در این نوشته چند مورد از بهترین خودروهای چینی که وارد بازار ایران شده اند یا خواهند شد را بررسی خواهیم کرد.

 

هاوال H2-H6

اگر از نظر کیفیت و اعتبار برند نگاهی به خودروهای چینی موجود در بازار داشته باشیم، می توانیم محصولات شرکت خودروسازی هاوال را معرفی کنیم که دو خودروی هاوال H2 و هاوال H9 از لحاظ کیفیت ساخت در بین چینی های حاضر در کشور کاملا بی رقیب بوده و در سطح ماشین های کره ای قرار می گیرند.

باوجود اینکه شرکت خودروسازی هاوال کار خود را از سال 2013 میلادی به طور مستقل آغاز کرده است، اما پشتیبانی خوب گریت وال از این شرکت خودروسازی باعث شده تا امروز تبدیل به یکی از بزرگ ترین و پرفروش ترین شرکت های خودروسازی چینی شود. آمارهای فروش سال های اخیر کشور چین هم نشان از حضور فعال محصولات هاوال در بین پرفروش ترین خودروهای بازار این کشور دارد.

البته نسخه موجود در بازار ایران مدل بسیار قدیمی این خودرو است و در صفحه رسمی هاوال H2 می توانید مدل های جدید این خودرو را مشاهده کنید. از این خودرو کمتر از 4000 دستگاه در بهمن موتور تولید شد و متاسفانه عرضه آن به دلیل بازگشت تحریم ها متوقف شدند.

 

چری آریزو ۶

کمپانی چری یکی از شرکت های پرکار در بازار ایران است. این خودروساز که که خودروهای زیادی را تحت عنوان چری و ام وی ام به ایران وارد کرده است، طیف وسیعی از انواع خودروهای سدان، هاچ‌بک و کراس‌اور را با کیفیت‌های مختلف تولید میکند. سری خودروهای تیگو یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران هستند که خدمات پس از فروش مناسبی هم دارند. اما در بین این محصولات، باید چری آریزو ۶ را برترین مدل موجود در ایران دانست. این سدان جذاب یکی از آخرین محصولاتی است که چری در ایران عرضه کرده است،یکی از ایراداتی که همواره از خودروهای چری گرفته میشد عدم تطابق قوای فنی و بدنه خودرو بوده که به نظر تا حد زیادی در این خودرو برطرف شده است. موتور به کار رفته در آریزو ۶، با تیگو ۷ مشترک بوده و قدرت ۱۴۷ اسب بخاری آن متناسب با وزن ۱.۳ تنی خودرو به نظر می‌رسد. این موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر در کنار یک گیربکس CVT (مجهز به ۹ دنده مصنوعی) قرار گرفته است. شتاب صفر تا صد آریزو ۶ را ۹ ثانیه، سقف سرعت آن را ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش را ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ثبت کرده‌اند. بنابراین عملکرد فنی و بازده خوبی را از آریزو ۶ شاهد هستیم.

ام‌جی RX5

خودروسازی ام جی پشتوانه خوبی در اروپا دارد و به علت خوش نامی برندی که روی خودروی خود نصب میکند همواره در ایران و دیگر نقاط جهان به خوبی پذیرفته شده است. هرچند همواره در ایران بصورت محدود وارد شده و شاید به همین دلیل خدمات پس از فروش ضعیفی داشته است. اما کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین دربرابر قیمت خودرو، ارزش دربرابر خرید خودروهای MG را در ایران بالا می‌برد. این محصولات معمولا دربرابر رقبای مستقیم خود شرایط به‌وضوح بهتری دارند. یکی از خودروهای خوب ام‌جی کراس‌اور RX5 است که با طراحی جذاب و کلاسیکش سطح بازار چینی‌های موجود در ایران را ارتقاء داد. این خودرو که در فاصله‌ای کوتاه قبل از توقف واردات خودرو در ایران عرضه شد از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. نیروی موتور را یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به دو محور عقب و جلوی خودرو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد RX5 کمتر از ۹ ثانیه و در کاتالوگ ۸.۲ ثبت شده است. حداکثر سرعت آن به ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سد. بنابراین با خودرویی توانا و قوی مواجه هستیم.

جک K7 (KMC X7)

تولیدات کمپانی جک همواره در ایران عزت و احترام خود را داشته اند. البته که اعتبار برند کرمان موتور هم در این مقبولیت بسیار تاثیرگذار بوده است.. S5 یکی از محبوب ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران است که طی چند سال حضورش در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته و رضایت کاربران را کسب کرده است. درمورد S7 از آنجا که قیمت مشخصی هنوز برای آن در بازار اعلام نمی‌شود نمی‌توان نظر دقیقی داد اما در K7 که در بهمن ۹۹ توسط کرمان‌موتور با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان پیش فروش شده داستان متفاوت است. این خودرو هنوز وارد بازار نشده است تا بتوان درمورد تجربه واقعی رانندگی با آن نظر قطعی داد اما سابقه موجود از همکاری کرمان موتور و جک خیال ما را از این بابت راحت میکند. به‌خصوص که K7 از محصولات جدید جک است که پس از شروع شراکت این کمپانی چینی با فولکس واگن آلمان تولید می‌شوند خودرو با موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۱۷۴ اسب بخاری عرضه می‌شود. گشتاور موتور نیر به ۲۱۵ اسب بخار می‌رسد.

K7 که در چین با عنوان جک X7 عرضه می‌شود و در ایران به KMC K7 معروف شده است از یک گیربکس ۶ سرعته اتومات دو کلاچه بهره می‌برد و همچنان دیفرانسیل جلو است. سقف سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر اعلام شده و شتاب صفر تا صدش ۱۰.۶ ثانیه. این خودرو با مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر امکانات گسترده‌ای نظیر شش ایربگ، ترمز دیسکی جلو و عقب، کنترل سرعت در سرازیری یا HDC، کنترل پایداری یا ESP، کروز کنترل، کیلس استارتر، تهویه اتومات دوگانه با دریچه ردیف عقب، فرمان هیدرولیک، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، مانیتور لمسی، صندلی برقی راننده، صندلی تاشو عقب، مموری یکپارچه (آینه، فرمان و صندلی)، گرمکن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، آینه تاشو برقی با گرمکن، آینه عقب الکتروکرومیک، چراغ هالوژن جلو، مه‌شکن‌های جلو و عقب، دی لایت، اتولایت، سانروف، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی و سنسور پارک جلو و عقب بهره می‌برد که امکانات درخور توجهی هستند. طراحی بدنه K7 نیز در سطح بالایی قرار دارد. قیمت احتمالی این خودرو را در بازار حدود یک میلیارد تومان تخمین می‌زنند.

کلام آخر

در نهایت باید گفت، در این لیست می‌توان خودروهای تاثیرگذاری مانند بسترن B30 یا جک S5 را نیز لحاظ کرد. یا تولیدات محبوبی مانند تیگو ۷ و ام‌وی‌ام X22. اما در واقع لیست مطرح شده با توجه به عواملی مانند زمان عرضه، کیفیت و عملکرد فنی و البته قیمت نهایی در بازار انتخاب شده‌اند. ممکن است در آینده و با ورود خودروهای جدیدی مانند اس دبلیو ام  G01F، لیفان X70، چری تیگو ۷ پلاس، لوکسژن U6 و هایما S7 به بازار کشور، آرایش این لیست تغییراتی جدی داشته باشد. خودروهایی که همگی در راه خطور مونتاژ خود در ایران هستند و در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهند شد.


انتشار: 1400/07/21
بازدید: 1224
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.