داستان شگفت انگیز 5 میلیون کیلومتری یک ولوو P1800
داستان شگفت انگیز 5 میلیون کیلومتری یک ولوو P1800

 

 

 

 

 

 

 

 

داستان شگفت انگیز 5 میلیون کیلومتری یک ولوو P1800

 

متاسفانه اروین گوردون دوست داشتنی در سن 77 سالگی و بعد از بیش از 5 میلیون کیلومتر رانندگی با خودروی شخصیش چشم از جهان فروبست. رکورد دار جهان در زمینه رانندگی با یک خودروی خاص که مسافتی را که با خودرو شخصیش طی کرده برابر با 7 بار سفر رفت و برگشت به ماه می باشد.

اروین هیچوقت برای شکستن رکوردها برنامه ریزی نکرده بود. او فقط به یک خودروی راحت و قابل اعتماد برای رانندگی نیاز داشت و بعد از دو تجربه ی ناموفقی که در زمینه خرید خودرو داشت، در سال 1966 خودروی ولوو P1800 قرمز رنگ معروفش را خریداری کرد.

بعد از خرید خودرو، او در هفته اول رانندگی با خودروی جدیدش حدود 2500 کیلومتر رانندگی کرد. اروین گوردون یک معلم علوم دوره متوسطه امریکایی بود. حتما برای شما هم این سوال بوجود آمده که به چه علت یک معلم در یک هفته 2500 کیلومتر با خودرویش رانندگی میکند؟

اروین اینگونه به این سوال پاسخ میدهد:"خیلی سادست، عشق به رانندگی."

وی در مصاحبه ای اعلام کرده بود:"چیزی که کاملا مشخصه اینه که من عاشق رانندگی هستم.این برای من یک راه برای رهایی از همه معضلات و مشکلات و رسیدن به آرامش درونی هست."

اروین هیچوقت از رویه ای که برای هفته اول رانندگی با خودروی جدیدش شروع کرده بود پا پس نکشید و رانندگی با خودروی ولوو هر روز برایش لذت بخش تر میشد.هنگامی که خودروی اروین بدون هیچ تعمیری و فقط با سرویس های دوره ای 400 هزار کیلومتر را طی کرد،آقای گوردون متنی برای تشکر به کمپانی ولوو نوشت و جوابی از طریق نامه با این مضمون دریافت کرد:" بسیار خوشحالیم که شما از محصول ما راضی هستید. کمربند ایمنی یادتون نره."

نامه های تشکر امیز گوردون روی 800 هزار کیلومتر و یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر هم برای کمپانی ولوو ارسال شد تا اینکه یکی از کارمندان شرکت ولوو متوجه خاص بودن عدد کیلومتر خودروی آقای گوردون شد و کمپانی ولوو بصورت رسمی او را دعوت به بازدید از خط تولید شرکت کرده و یک خودروی جدید 780 کوپه به او هدیه داد.

شهرت اروین به زودی جهانی شد و نمایشگاه های مختلف خودرویی و کمپانی ها و شرکت های زیادی خواهان همکاری تبلیغاتی با اروین شدند. روغن موتور کاسترول یکبار جهت یک برنامه تبلیغاتی اروین و خودریش را به افریقای جنوبی فرستاد.

دستورالعمل رانندگی تا ابد با یک خودرو توسط اروین گوردون چند نکته ی خاص بیشتر ندارد:

1-دفترچه راهنمای کمپانی را جدی بگیرید.

2-قطعات کهنه و یا خراب را فورا عوض کنید.

3-به کسی اجازه ندهید با خودروی شما رانندگی کند.

و 4- همیشه هنگام پیچیدن از چراغ راهنما استفاده کنید.

اروین بشدت روی خودرویش حساس بود و در تمام این سالها حتی یک مورد تصادف نداشت.

در تمام این سالها قطعاتی از خودرو که به صورت مداوم نیاز به تعویض داشتند تعویض شد اما بلوکه ی موتور و سیستم انتقال قدرت خودرو بصورت اورجینال و دست نخورده باقی ماند. آقای گوردون در جواب به سوالی که آیا اگر خودروی قدیمیش دیگر استارت نخورد آن را کنار میگذارد؟ گفت:"هرگز، اگر ماشین استارت نخورد علت آن را پیدا میکنم و مشکل را حل میکنم."

در ماه می 2018 و زمانی که خبر فوت اروین گوردون روی سایت خبرگزاری ها بارگزاری شد، کیلومتر شمار ولوو P1800، عدد 3,250,257 مایل ( معادل 5,230,781 کیلومتر)  را نشان میدادو این عدد کیلومتر ابدی این خودرو باقی ماند چون بعد از اقای اروین گوردون کسی با خودروی او رانندگی نکرد.

فردای آن رو شرکت ولوو بیانه ای برای بزرگداشت اروین گوردون به شرح زیر منتشر کرد:

(( مرگ اروین گوردون یک فقدان و یک مصیبت بزرگ برای جامعه ولوو در امریکا بود. ما خوش شانس بودیم که در ماجراجویی های بیشمار اروین در طول این سالها سهیم بودیم. زمانی که در سال 2013 و در آلاسکا اروین با خودروی P1800S از مرز 3 میلیون مایل گذشت، رکوردی را جابجا کرد که در طول صد سال تاریخ خودروسازی بی سابقه بود. اروین هیچگاه به دنبال رکوردها نبود او فقط یک زندگی را در ولوو گذراند و امروز ما بجای سوگواری، زندگی اسطوره ای او را جشن خواهیم گرفت.

با احترام – کمپانی خودروسازی ولوو))

با اعداد:

5 میلیون کیلومتر یعنی:

-120 بار سفر به دور کره زمین

-1755 بار سفر  به دورترین نقاط ایران از یکدیگر

-7 بار طی کردن مسافت تا کره ی ماه

اگر یک عدد شوکه کننده میخواهید باید بدانید برای رسیدن به 5 میلیون کیلومتر باید برای 16 سال متوالی روزی حدود 804 کیلومتر رانندگی کنید.

در طی این مدت اروین گوردون :

-406 هزار لیتر سوخت مصرف کرد

-3138 لیتر روغن موتور تعویض کرد

-829 بار فیلتر روغن تعویض کرد

-464 عدد شمع تعویض کرد

-156 بار لاستیک خودرو را عوض کرد


انتشار: 1400/09/08
بازدید: 1772
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.