وبلاگ شرکت نگارخودرو

نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو و انواع آن

نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو و انواع آن برای شناخت انواع سیستم ترمز خودرو و نحوه عملکرد آن‌ها ابتدا لازم است اهمیت ترمز خودرو را بدانیم. هر خودرو از تعداد زیادی قطعه و سیستم تشکیل شده‌است و هر یک به نوبه خود برای عملکرد درست آن مهم هستند؛ ولیکن شاید بتوان حیاتی‌ترین سیستم در خودرو را سیستم ترمز دانست که قطعا عدم عملکرد صحیح آن، خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.
یکشنبه 30 مهر 1402 1890

سیستم ضدسرقت یا ایموبلایزر چیست ؟

سیستم ضدسرقت یا ایموبلایزر چیست ؟ یکی از آپشن هایی که معمولا در خودروها موجود می باشد، ایموبلایزر می باشد که در واقع نوعی سیستم امنیتی محسوب شده و مانع از سرقت خودرو می گردد. این سیستم در حقیقت یک کد مخصوص را برای سوئیچ و محل قرار گرفتن آن تعریف می کند که به واسطه آن، کلیدهای دیگر، هر چند با شکل ظاهری یکسان، نخواهند توانست خودرو را روشن نمایند. 
چهارشنبه 29 شهریور 1402 1380

سیستم مالتی پلکس چیست؟

سیستم مالتی پلکس چیست؟ اگر بخواهیم همه قطعات و حسگرهای الکترونیکی اتومبیل را به ایسیو وصل کنیم با حجم انبوهی از سیم ها و کابل ها مواجه می شویم که فرآیند تعمیر و نگهداری را بسیار دشوار می کند و این حجم از کابل نیز ممکن است گاهاً دچار اتصال و یا … شود . در نتیجه برای غلبه کردن به این مشکلات و مسائل مالتی پلکس خودرو وارد عمل می شود .
دوشنبه 27 شهریور 1402 1335

ایسیو چیست؟

ایسیو چیست؟ ECU یا ایسیو واژه ای است که به یونیت یا مرکز کنترل موتور (Engine Control Unit) اطلاق میشود. با این وجود ایسیو همچنین به مرکز کنترل الکترونیکی موتور (Electronic Control Motor) نیز اشاره دارد که مولفه ای (Component) از سیستم مکاترونیک حودرویی است و البته صرفا برای کنترل یک پیشرانه نیست.
دوشنبه 20 شهریور 1402 1744

خودروهای 2WD و 4WD چه تفاوت هایی دارند؟

خودروهای 2WD و 4WD چه تفاوت هایی دارند؟ سیستم انتقال قدرت خودرو بصورت کلی به سه بخش متحرک عقب (RWD) ، متحرک جلو (FWD) و چهارچرخ متحرک (4WD) را در بر می گیرد که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.
سه شنبه 6 مهر 1400 1576

سیستم اتو پارک (پارک دوبل خودکار)

سیستم اتو پارک (پارک دوبل خودکار) تصور عموم این است که پارک دوبل یا همان پارک پارالل، برای راننده‌های خانم دشوار است؛ در حالی که این شیوه‌ی پارک کردن به دلیل دقت بالایی که نیاز دارد، بسیاری از آقایان را نیز درگیر خود کرده است. در این نوشته می‌خواهیم با سیستم اتو پارک یا همان پارک دوبل خوکار آشنا شویم.
شنبه 27 شهریور 1400 1417

لاستیک سایی خودرو چیست و چه عواملی موجب آن می شود؟

لاستیک سایی خودرو چیست و چه عواملی موجب آن می شود؟ سائیدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه خوبی برای تعویض آنها است و می تواند هشداری باشد تا متوجه شوید که بخش هایی دیگر خودرو از جمله:فرمان، جلوبندی و فنر بندی آن نیز دچار مشکل شده اند.
دوشنبه 22 شهریور 1400 923

سیستم کنترل کشش یا TCS چیست؟

سیستم کنترل کشش یا TCS چیست؟ ساده ترین تعریفی که می توان برای این سیستم ارائه داد عبارت است از : سیستمی که از هرزگردی چرخ های محرک در هنگام گاز دادن از حالت سکون و یا در عین حرکت جلو گیری می نماید.
شنبه 30 مرداد 1400 1758

سنسور کیلومتر یا سنسورسرعت خودرو

سنسور کیلومتر یا سنسورسرعت خودرو سنسور کیلومتر یا سنسورسرعت خودرو وظیفه سنجش سرعت در خودروهای امروزی را سنسور سرعت برعهده دارد. این سنسور با داشتن یک پایه خروجی می تواند بصورت پالس، اطلاعات مربوط به سرعت لحظه ای  خودرو را به  ecu ارسال کند.
شنبه 2 مرداد 1400 5796

سیستم TPMS چیست؟

سیستم TPMS چیست؟ دیگر آن دوران خوب قدیمی که در هر پمپ بنزین چند نفر حضور داشتند و روغن را چک می‌کردند، شیشه‌ها را می‌شستند و فشار باد تایرها را بررسی می‌کردند گذشته است و این خبرها نیست. اگر به صورت منظم فشار باد تایرها را چک نمی‌کنید، چگونه می‌توانید بفهمید که میزان آن کاهش یافته است؟
دوشنبه 7 تیر 1400 971

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.